DEOO – DANSKERNES KONCERTVANER

isaac-ibbott-Hlo8ucqYL14-unsplash
Del på linkedin
LinkedIn

Danske ensembler, orkestre og operaensembler har som step 2 i deres fokus på forretnings- og publikumsudvikling fået gennemført en stor landsdækkende undersøgelse af danskernes brug af levende klassisk musik. Undersøgelsen er kvantitativ blandt 2000 danskere og dækker både regionalt hos de enkelte orkestre og landsdækkende, så DEOO kan få så præcist et billede af danskernes vaner inden for levende koncerter som muligt.

Undersøgelsen er segmenteret med både en unik segmentering for området (interesserede, potentielle, skeptiske og ikke-interesserede) samt vores almindelige ”Kultursegmenter”. Netop krydset mellem de to typer af segmentering har givet helt ny indsigt i, hvem der er potentielle målgrupper, hvad de godt kan lide og ikke lide ved klassisk musik, samt hvilke former for koncerter og arrangementer, de bliver tiltrukket af. Undersøgelsen skal nu danne afsæt et strategisk fokus på forretning og publikumsudvikling de næste år.