Dette særlige miks af kompetencer udgør et stærkt analytisk udgangspunkt for at skabe grundlæggende forandringer hos dem vi arbejder med, så de er bedre rustet indholdsmæssigt og økonomisk til at modstå og drage fordel af de mange forandringer i omverden. Det handler om at være robust eller opbygge evnen til at være det, og dette fagområde har Søren Mikael oparbejdet som tidl. mangeårig chef for bl.a. DR Kultur, TV2 Øst, P4 København og DR’s Aktualitet og Videnskab.
Søren Mikaels brede erfaring og uddannelsesgrundlag gør, at han tænker i helheder fra datagrundlag til mødet med gæsten og hvordan den organisation, der skal få det hele til at spille, fungerer i forhold til organisering, kompetencer og udviklingspotentiale. Han står gerne selv i spidsen for at facilitere udviklingsworkshops.
Med en baggrund i arkæologi, kulturformidling & marketing har Cecilie Nielsen både en strategisk udviklingsorienteret tilgang til kulturorganisationer og en indsigt i deres udfordringer og forudsætninger.
Publikumsudvikling er en hjørnesten i opgaven med at fremme bæredygtige kulturvirksomheder. Indsigten i brugerne og forståelsen for at omsætte den viden til koncepter, højner kvaliteten, oplevelsesværdien og besøgstallene. Kombinerer man dette med stærk strategisk kommunikation, en forståelse for brugerrejsen og integrerer den digitale oplevelse har man et godt fundament for en kulturforretning.